مازن. هههههههه وبعدين قال مش عارف كل ما اشوفها احس احساس غريب وابقي مش عاوز اسيبها وامشي
مالك. هو بعينه مفيش غيرو وللاسف هي كمان
مازن. هي كمان ايه
مالك. اتسطت ف نظرها وحبتك
مازن. بقا كدا
رواية وآه من الثأر بقلم نور عصام
مالك. هههههههه وبعدين قاله انا شايف انكم معجبين ببعض وتقريبا حب كمان مش اعجاب يبقي ياريت تاخد خطوه ايجابيه ناحيتها البت حلوه ومؤدبه واكيد بيجيلها عرسان
مازن. طيب وانته
مالك. انا وهمسه متفقين بس نخلص السنه دي نتخطب واحتمال نتجوز ونكمل السنه الجايه مع بعض
مازن. ببتسامه قال الف مبروك يا حبيبي
مالك. طيب وانته يابشمهندس
مازن. متظبط مقابله مع بعض ونتكلم وبعدها تكلم بابا ونخطب كلنا مع بعض ايه رايك
مالك. وانا موافق بس نشوف اختك والعريس اللي متقدم حظه ايه معاها المرادي
مازن. رفضته
مالك. ليه بس الولد كويس واهلو كمان من عيله كبيره
مازن. انته عارف انو مش بيفرق معها الكلام دا
مالك. عارف انا بتكلم لانو كويس فعلا
مازن. جننتني معها من الكلام واليوم قالتلي قوله لا
مالك. ربنا يحفظها وعموما كل شئ قسمه ونصيب
مازن. طيب قول ل همسه تتكلم مع ندي ونتقابل كلنا ف النادي وكمان اجيب غمزه معايا
مالك. تمام اهو يتعرفو علي بعض هي عرفه همسه قبل كدا
مازن. اوك انا هعدي علي ماما وامشي وانت ابقي كلمني
مالك. انته اصلا كنت جاي ليه
مازن. يابني علشان التوكيل ما هو حضرتك لو بتيجي الشركه كنت وفرت علينا البهدله
مالك. والله انا قولت ل بابا كام مره كفايه عليا المشفي بس هو مصمم اكون شريك معاكم
مازن. ماهو بردو صمم اننا نكون شركا ف المشفي
مالك. ربنا يخليه لينا
مازن. امين يارب
مازن. خد ياسيدي امضي خلينا اروح اخلص باقي الورق
مالك. بهزار قال اوعي ياض امضيلك عالتوكيل وتاخد كل حاجه بعد كدا وانا اضيع
مازن. هههههههه اول حاجه هعملها اني اودي امك وابوك دار مسنين وانته ارميك ف الشارع وغمزه لا لا دي غمزتي مش هقدر اعمل فيها حاجه هخليها معايا اهي حاجه من ريحتكم
مالك. هههههههه عارفك واطي
مازن ومالك. هههههه ههههههههههه وبعدين حضنو بعض
مالك. خلي بالك وانته سايق علشان عارفك متهور
مازن. خليها عالله ومتنساش
مالك. ونعم بالله متقلقش ومشي اخوه
وتاني يوم ف الشركه
مازن. غمزتي
غمزه. اممم غمرنك ومالو عاوز ايه ياض
مازن. ببتسامه قالها يابت احترميني شويه
غمزه. بمرح قالت ليه اكبر مني مثلا
مازن. بقا كدا يا غمزة قلبي
غمزه. اهو كلامك دا اللي مجنني ومخليني مش قادره اوفق علي اي عريس يتقدملي
مازن. لا وانتي الصادقه ما شاء الله عليكي يحلالك الحب والمحن معايا قوي قدام اي بنت لما مطفشه كل البنات من حوليا والكل فاكرينك حبيبتي
غمزه. ليه هو انا مش حبيبتك ولا ايه يالا
مازن. لا مش حبيبتي ارحميني بقا وخليني اعرف احب واتجوز
غمزه. واهون عليك يا خاين يا غشاش تسيبني
مازن.انا عارف انك ناوية توديني ف داهيه واقعد عانس بسببك
غمزه. ومالو ياحبيبي احنا لنا إلا بعض
مازن. استغفر الله العظيم يا بنتي ابعدي عني بقا انا اخوكي مش حبيبك لسيطرتك عليا دي
عاصم. هههههههه بس بقا انته وهي
مازن. يعني مش شايفها يا بابا عمله عليا ازاي
عاصم. اختك بتحبك
مازن. اختي اه بتحبني ماشي لكن مش حبيبتي ولا خطيبتي ولا مراتي دي بتتصرف حسب الموقف
عاصم. هههههه عملتي ايه يابت
مازن. قبل ترد قال بس تلاقي بنت معجبه بيا تيجي قدامها وتكلمني علي انها حبيبتي تلاقي وحده بتكلمني تغيظها وتمسك ايدي وتكلمني كلام حب تلاقي بنت عاوزه تقرب مني تقوم بدور الزوجه الغيوره علي جوزها وتهد الدنيا وقتها
عاصم. هههههههه هههههههه
مازن. انت بتضحك
عاصم. حبيبة ابوها غمزتي
مازن. والله لو ما مالك قال ل همسه انها بتكون اخته كانت حصلت مشكله كبيره وقت شافتها اول مره
عاصم. عملتي ايه يابت
غمزه. ابدا يا بابا قولت اني حبيبته ومتفقين نتجوز وبعدين لما زعلت ومالك انقذ الموقف وقالها اني اخته عملت فيها عمتها العقربه وجننتها شويه باني مش موافقه ومستحيل مالك حبيبي يتجوز من غيرا راضايا
عاصم. حبيبتي يا غمزتي اللي بتخاف علي اخواتها
مازن. ياناس الرحمه شويه
عاصم. انت عاوز ايه دلوقتي
مازن. عاوز الست هانم تيجي معايا مشوار وتحترمني وتعاملني اني اخوها مش حد تاني
عاصم. طيب لما انته عارف انها ممكن تنيل الدنيا بتاخدها ليه
مازن. اتنهد وقال للاسف مقدرش استغني عنها ووجودها مهم
غمزه. قامت وحضنته من رقبته وبعدين لفت وحطت ايدها علي وشه وقالت قلبي انتي يا ميزو ربنا يخليك ليا
مازن. يابنتي انا اخوكي والمصحف اخوووكي اقنعها يا بابا اني اخوها
عاصم وغمزه. ههههه ههههه
عاصم. رايحين فين
مازن. ااا موزه عند مالك وصاحبة همسه وانا حابب اتعرف عليها ولو في نصيب حضرتك تروح تخلص الدنيا دي
عاصم. ابتسم وفرح وقال تمام يا حبيبي ربنا يقدم اللي فيه الخير وبص ل غمزه بقلم نور عصام
غمزه. متبوصليش يا كبير انا مش عاوزه دلوقتي قاعده علي قلبك انته ونور
مازن. بمرح قال المهم تبعدي عني انا والغبان التاني
غمزه. بقا كدا
مازم. قام وحضنها وقالها قلبي يا غمزه
عاصم. ابتسم وقال طيب يلا روحو ومتتأخروش علشان ف اجتماع بعد تلت ساعات
مازن. متقلقش يا بابا وخرجو
وبعد بعض الوقت وصلو النادي
مازن. غموزه كلملي مالك كدا شوفيه فين
غمزه. كلمت مالك وقالها انهم جوا مشتنينهم
مازن. اشطه يلا انزلي علي ماركن
غمزه. نزلت وقت بعيد شويه تستني اخوها سمعت
حازم. هو القمر بيطلع بالنهار ولا ايه
غمزه. بصتله بأرف
حازم. ليه بس كدا يا قمر النادي
غمزه. احترم نفسك وغور من وشي
حازم. ااااه بقا ف كدا ايه الصوت والرئه دي
غمزه. بصت وابتسمت
حازم. يالهووووي اومال لو ضحكتي بقا
غمزه. ذادت ابتسامته وبصت لاخوها اكتر اللي خلاص قرب
حازم. طيب ممكن نتعرف يا قمر
مازن. بصله وقالها في ايه
غمزه. عاكسني يا بشمهندس
مازن. لكمه قويه علي وش حازم بدون سابق انزار
حازم. تمالك نفسه وقال ايه ياعم انته مفيش كلام الاول ولا حتي شتيمه ضرب كدا علطول
مازن. غور ياض بدل اجيب اجلك وقرب منه تاني
حازم. لا يا بشمهندس المره اللي فاتت كانت علي خوانه
مازن. قرب اكتر منه وقاله طيب وريني هتعمل ايه ولسه هيضربه تاني
غمزه. مسكته وقالت خلاص سيبك منه
مازن. بصله وقال …..
مازن. بصله وقال قسما بالله المحك بس تبوصلها هتق..تلك ومش هتررد ثانيه واحده
غمزه. حبيبي خلاص دا شكله متخلف
حازم. متخلف مااشي
مازن. اخد اخته ودخلو
حازم. قمر بس اعوذ بالله ودا مين بقا اللي معها وكمان قالتله حبيبي اتنهد ومشي
غمزه. اهم قاعدين هناك
مازن. بص وابتسم
غمزه. اممم لا لا مش حلو كدا يا بشمهندس لازم تكون جامد ومسيطر من اولها مش هيمان علي نفسك كدا
مازن. هههههه اسكتي انتي ملكيش دعوه
غمزه. بمرح قالت افتكر انك صعيدي يا ولد عاصم
مازن. بصلها وقالها عرفه لو عملتي حاجه
غمزه. بالهجه صعيدي قالت وه وه ليه اكده ياولد ابوي كل ده علشان خايفه عليك وعاوزاك تبجي
مازن. قاطعها وقالها مش عاوز ابقي حاجه سبيني كدا علي طبيعتي الله يكرمك بقلم نور عصام
غمزه. علي راحتك ياولد ابوي وكانو وصلو ومسكت ايده بقوه
ندي. بصتلهم
مالك. اخد باله من تصرف اخته وابتسم
غمزه. السلام عليكم الكل ردو السلام
مازن. ازيك يا انسه ندي
غمزه. قبل ندي ترد قالت اقعد يا حبيبي واقف ليه وياريت تاخدني علي رجلك لاني اتعودت علي كدا مقعدرش اقعد من غير حضنك ياروحي مش بستريح غير فيه اعمل ايه بس
مالك. كتم ضحكته
همسه. بتبوصلها وبتضحك براحه
ندي. هتفرقع ومش عرفه دي مين
مازن. عاوز يولع فيها
غمزه. طيب خلاص ياروحي اقعد وانا جنبك بس هات الكرسي بتاعك الزقه ف بتاعي قوي ولو انت نفسك عاوز تقعد علي رجلي والله ما عندي مانع
مازن. اكتمي بقا
ندي. وشها جاب الوان
غمزه. باستعباط قالت الله ازيك يا همسه وبعدين قالت مين القمر دي وبصت ل ندي
همسه. دي دكتوره ندي زميلتي
غمزه. اها وانا غمزه حبيبة مازن
ندي. ايييه
غمزه. اهدي ياقلبي ايه اللي معصبك كدا
ندي. لااا ولا حاجه وانا هتعصب ليه
غمزه. بس انا شيفاكي متعصبه وهتولعي كمان اهدي ياما كدا
ندي. بصت ل همسه
غمزه. قالت متبوصيش لحد عاوزه تقولي حاجه قوليها علطول وبعدين انا بنفسي هعرفك عليا اكتر اسمعي يا ستي
حازم. كان واقف بعيد وسامع كلامها وبعدين قرب منهم وقال السلام عليكم
ندي. وهمسه. وعليكم السلام
مازن. انته ايه اللي جابك تاني
غمزه. هو انته مش بتحرم يعني
مالك. في ايه
غمزه. بني آدم رخم ومتخلف
مالك. حصل ايه بس
غمزه. عاكسني
مالك. ايييه وقام وقف
ندي. اهدو يا جماعه
مازن. بعصبيه قالها اقعدي وملكيش دعوه
حازم. انته بتزعقلها كدا ليه
مازن. وانته مالك انته ويلا غور من وشي بدل ما
ندي. قاطغته وقالت اهدي شويه داا
مازن. بصلها بغضب وقالها قولتلك اسكتي
حازم. لا مش هتسكت ووريني هتعمل ايه
مازن ومالك. ف نفس اللحظه قالو هنعمل كدا وبوكس كدا عالماشي منهم الاتنين ف نفس اللحظه
ندي. جريت عليه وقالت حبيبي اسفه
حازم. مسك مازن من ياقته وقاله انا سكتلك بمزاجي لكن لازم تتربي ولسه هيمد ايده علي وشه يديه بوكس
مالك. مسكه وقاله تبقي مجنون لو عملتها وامك داعيه عليك
ندي. يا جماعه اهدو شويه مش كدا
مازن. قولتلك اخرصي وبعدين انتي ازاي تقوليله حبيبي
ندي. علشان هو فعلا حبيبي
مازن. وربي اقت..لك فوقي كدا واتكلمي عدل
ندي. دا اخويا
مازن وغمزه ومالك. بصو لبعض
حازم. بصلهم ورفع حابه
مالك. احنا اسفين قوي مكناش نعرفك
مازن. بتتأسف ليه هو اللي غلط الاول
همسه. طيب ممكن تهدو ونتكلم كلنا وقالت اقعد يا حضرة الظابط وقالت دا حازم اخو ندي وبيكون ظابط شرطه
حازم. بصله بأرف
غمزه معبرتوش
مالك. حاول يلم الدور قال اتفضل حضرتك
ندي. مسكت اخوها من ايده وقعدته جنبها وقال دا حازم اخويا وجاي انهارده بمناسبه القاعده دي انا قولتله يجي علشان كلنا نتعرف علي بعض والحمد لله مقابله مبشره بالخير
مالك وهمسه. ابتسمو وبعدين قالو حصل خير وزي ما بيقولو ما محبه إلا بعد عداوه
ندي. ربنا ما بجيب عداوه وبعدين قالت حازم دا دكتور مالك زميلي وصاحب المشفي وهمسه طبعا عارفها ودا بشمهندس مازن اللي كلمتك عنه وبصت ل غمزه
غمزه. بعند فيها وف اخوها قالت غمزه الزيني حبيبة مازن وبنت خالته وقريب هنتجوز وبصتلهم ورفعت حاجبها
ندي وحازم. مع بعض قالو اييه
مازن. كان فرحان فيه
ندي. بصت ل مالك
مالك. ببتسامه قال ممكن نهدي بقا ونوقف الحرب البارده دي شويه ونتكلم كويس مع بعض
غمزه. الله مالك بس يا حبيبي ما احنا بنتكلم بكل هدوء اهو
مالك. غمزتي اهدي علشان خاطري
غمزه. اه بس لو مكنتش حلفتني بالغالي
مازن. بهمس قالها اهدي بقا الله يحرقك الجوازه هتبوط
غمزه. ههههههه ومالت عليه وباسته من خده
مازن. قلبي
مالك. خلاص جاب اخره منهم قال مازن غمزه
غمزه. خلاص يا دكتور العصبيه وحشه عليك
مالك. استغفر الله العظيم وبعدين قال بما انكم اتعرفتو علي بعض ندخل بقا ف المفيد
ندي. ما خلاص بقا يادكتور مفيد ايه انا اا
مالك. اهدي ياندي وبص ل غمزه وقال غمزه الزيني اختي
ندي. فتحت عيونها
حازم. ابتسم بمكر
مالك. دي غمزه اختنا وتوأمنا ومعلش هي بتحب تهزر شويه
ندي. ابتسمت وقالت بقا كدا
غمزه. بعتتلها بوسه ف الهوا وبعدين قالت الله مش بشوف بتحبي اخويا قد ايه وهتغيري عليه ولا لأ
ندي. احم
مازن. بهمس قالها اخوها قاعد الله يخربينك
غمزه. بصتله وقالت مخدتش بالي
حازم. عاوز يقوم يخنقها
مالك. استاذ حازم انا مالك عاصم الزيني ودا اخويا مازن مهندس معماري ودي مجنونه علية الزيني واحلاها طبعا
حازم. انا قولت من الاول انها مجنونه
غمزه. احترم نفسك
مالك. غمزه
حازم. ف نفسه ياربي علي اسمها اللي كل ما اسمعه ابقي غاوز اقوم ابوسها صبرني يارب
مالك. حازم باشا احنا انهارده جاين نتعرف علي بعض بخصوص مازن وندي اعتقد احنا كبار كلنا ومفيش داعي للف ولا لدروران
حازم. ابتسم واعجب بشخصية مالك وقال عارف لان اختي مبتخبيش حاجه عني بس
مازن. مبسش
حازم. رفع حاجبه وقاله عاوز تتجوز اختي
مازن. غصب عنك مش بمزاجك
ندي. مازن اهدي علشان خاطري
حازم. رد عليا عاوز اختي
مازن. ايوا
حازم. اتجوز اختك انته كمان
مازن. نعععم واتعصب وقام وقف
حازم. بهدوء قال الله انته عاوز تتجوز اختي وانا عاوز اتجوز اختك فيها ايه دي
مازن. علي جثتي ومسك اخته من ايدها وقالها يلا وبص ل ندي ومسكها هي كمان من ايدها وقالها يلا انتي كمان
حازم. انته رايح فين ياجدع انته
مازن. وخدها وماشي ووريني بقا هتعمل ايه يا حضرة الظابط
حازم. بص ل مالك
مالك. قاله اصله صعيدي ومقدرش اعمل حاجه
حازم. وانا يعني اللي اصلي تركي منا صعيدي ابن صعايده اب عن جد وراح عليه ومسك اخته منه وقاله ندي دي اختي واغلي حاجه عندي ف الدنيا واللي هيتجوزها
مازن. قاطعه وقال امه دعياله
ندي. ابتسمت
حازم. بمرح بص ل غمزه وقال وانا كمان والله امي الله يرحمها دعيالي قوي قوي
مازن. ابتسم
حازم. مد ايده له وقال صافي يالبن
مازن. بص ل ندي وقال حليب يا قشطه
مالك. تمام بما انكم اتصافيتم تقدرو تقعدوالكل قعد فعلا
حازم. فرصه سعيده جدا اني اتعرفت عليكم
مالك. احنا اسعد يا حضرة الظابط
حازم. حضرة الظابط ايه بقا احنا اخوات واعتقد كلنا من سن واحد تقريبا وبص ل غمزه
مالك تمام يازوما
مازن. طيب عن اذنكو هتمشي شويه مع ندي
غمزه. خدني معاك
مازن. اهمدي شويه
غمزه. بقا كدا
ندي. تعالي ياغمزه
غمزه. لا ياختي محبش اكون عزول
مازن. اخد ندي ومشيو
غمزه. فونها رن فتحت وقالت عصومي حبيبي فينك
ابوها. ف الشركه هروح اتغدي مع ماما وارجع علشان الاجتماع متتاخروش تمام
غمزه. اووووه الموزه ماااشي الله يسهلووو
ابوها. يابت انا ابوكي امته هتفهمي دا
غمزه. متدقش بقا يا عصومي دا انته اللي ف القلب ياروحي
ابوها. قلب عصومك انتي يلا سلام
غمزه. مع الف سلامه ياروحي سلم عالموزه
حازم. هيطق واتنهد بصوت عالي
همسه. لاحظت انو غيران علي غمزه قالت اونكل عاصم دا اللي كنتي بتكلميه ياغمزه
غمزه. فهمتها ورفعت حاجبها وقالت بلاش تخليني اعمل عليكي عمه فاهمه يابنت ريهام
همسه. ههههههه وعرفت انها فهمتها
مالك. غمزه هترجعو الشركه تاني ولا البيت
حازم. ياربي غمزه ايه الاسم دا بس
غمزه. عندنا اجتماع وهنرجع الشركه
حازم. قال ممكن اسأل سؤال
مالك. اتفضل
حازم. مين سماكي الاسم دا
غمزه. ببردو قالت ملكش فيه
مالك. ابتسم وحس باعجباب حازم ل غمزه
حازم. عادي يعني ادينا بندردش
غمزه. معاك انته ليه عميت ولا ايه
حازم. ليه هو انا وحش
غمزه. شوف انته بقا
حازم. انا امور وحلو اهو حتي عيوني خضره
غمزه. عوجت بوئها
همسه. ههههههه
مازن وندي. بعد شويه رجعو
غمزه. ها نقول مبروك
ندي. ابتسمت
غمزه. قامت وقفت ومسكت اخوها من ايده ولفت بيه وقالت مبروك مبروك مبروووك
مازن. حضنها وقالها الله يبارك فيكي يا قلبي عقبالك
حازم. اميين وقريب ان شاء الله
مالك. تمام كدا شوف بقا يا حضرة الظابط الوقت اللي يناسبك علشان نيجي نطلب ايد ندي رسمي
حازم. تشرفو ف اي وقت
مالك. تمام مازن بس يرجع الشركه بيتكلم مع بابا ونكلمك
حازم. ان شاء الله
غمزه. يلا بقا نتغده علشان انا ميته من الجوع
مالك. من عيوني ياقمر وطلبو غدا
عند عاصم ونور
نور. انا مبسوطه قوي يا عاصم ان مازن هيتجوز ندي
عاصم. انتي تعرفيها كويس
نور. ايوا زميلة همسه ومالك
عاصم. شكله كان مبسوط وهو بيكلمني عنها
نور ربنا يفرحه يارب وبس يتفقو بنروح وكمان نروح نخطب همسه رسمي البت ساكته وابنك عمال يأجل
عاصم. لا خلاص كدا مفيش تأجيل تاني
نور. عقبال غمزه يارب هي اللي مجننناني
عاصم. خليها علي راحتها
نور. راحتها ايه بس ياعاصم دي بتدلع واهو شوفت بعينك بطلع عيوب ف العرسان والله ماهي فيهم
عاصم. معلش بردو خليها علي راحتها انتي عرفه بنتك عنيده وبصلها ابتسم
نور. قصدك ايه بقا
عاصم. ولا حاجه ياروح عاصم
نور اها بحسب
عاصم. ههههههه وبعدين قالها فاكره كنتي عنيده ازاي وعملتي فيا ايه جننتيني معاكي
روايه اه من الثأر عصام ونور كاملة جميع الفصول بقلم نور عصام
