روايه اه من الثأر عصام ونور كاملة جميع الفصول بقلم نور عصام

روايه اه من الثأر عصام ونور

وحل المساء علي الجميع
ثريا. يلا انا هروح انام بجا معتش جادره اجعد
نور. تعالي يا ماما واخدتها ودخلتها اوضتها وبس اتطمن عليها قالتلها تصبحي علي خير وخرجت
عاصم. قالها هتنامي
نور ايوا الساعه 12 وانا عندي جامعه بكرا
عاصم. تمام يلا انا كمان عندي شغل وطلعو
نور. دخلت الاوضه وهو معها وقالت عاصم انا مش هينفع انام هنا هروح انام ف اوضه تانيه
عاصم. اها حد قالك انك متجوزه خروف
نور عاصم احنا بينا اتفاق
عاصم. قسما بالله لو مظبطي واتعدلتي لخلي ايامك كلها سودا علي دماغك ودماغ اللي خلفوكي
نور ف نفسها قالت ياربي لو عاندت معاه جاير يرجع ف كلامه وميخلنيش اروح الجامعه اتنهدت وبعدين قالت خلاص يا عاصم اللي تشوفه وراحت اخدت مخده ورايحه علي الكنبه علشان تنام
عاصم. قالها ثانيه واحده لو ملقتكيش عالسرير جنبي شوفي هعمل فيكي ايه
نور بخوف راحت ونامت عالسرير وبعدت عنه
عاصم. قرب منها وقالها متخافيش انا اصلا مش عاوزك
نور. زعلت من كلامه وسكتت ونامت
واشرقت الشمس بنور ربها
عاصم. صحي وقال نور يلا اصحي علشان متتأخريش
نور بنوم قالت لا خليني انام شويه
عاصم. ابتسم وقرب منها وباسها ف شفايفها وبعدين قالها علي راحتك نامي بس مفيش جامعه ولا مستشفي
نور. ايه وراحت نطه من السرير وقالت خمس دقايق بس
عاصم. انا هنزل اشوف امي علي ما تخلصي وخرج
ثريا. صباح الخير ياولدي
عاصم. صباح الخير يا حبيبتي وقعد جنبها
امه. وينها مرتك
عاصم. شويه ونازله
امه. براحه ياولدي خف عليها شويه
عاصم. حاضر يا اما
نور عصام سياسي قوي الواد دا بيريحها ويعمل اللي هو عاوزه وحارق دم البت نور
نور نزلت وقالت صباح الخير يا ماما
ثريا. صباح الورد يا بتي
نور حاهزه علشان نروح للدكتور
ثريا. والله ماله داعي
نور. لا طبعا وعموما انا اعرف دكتور كبير ف المستشفي اللي بدرب فيها وكلمته قبل ما انزل علشان اشوفه موجوجد ولا لأ وقولتله علي حالتك وطبعا رحب جدا وقالي نروح سوا
عاصم. ابتسم وقال طيب يلا افطرو واوصلكم
وبعد شويه جهزو
ثريا. كانت تعبانه وبتكابر
نور مالك يا ماما
ثريا. حسه صدري وجعني شويه
نور. قالت طيب يلا يا عاصم ومسكتها من ايدها وركبو العربيه وقعدت جنبها ورا وطبطبت عليها
وبعد بعض الوقت وصلو المشفي
نور. نزلت ومعها حماتها
عاصم ركن العربيه وراح عليهم
غاده. شافت نور جريت عليها وقالت نور وحشتيني
نور. حضنتها وقالتلها وانتي كمان
غاده. نورتي القاهره والمستشفي دا الكل هيتجنن عليكي وخصوصا دكتور يوسف وكمان د ياسر
نور. احم وبعدين قالتلها اعرفك ماما ثريا حماتي
غاده. احم وبعدين قالت اهلا بحضرتك يا طنط
ثريا. اهلا بيكي يا بتي
غاده. بمرح قالت هو الصعيد ناسه حلوين قوي كدا
ثريا. ببتسامه قالت تعيشي يا بتي
د يوسف. شافهم وراح عليهم وبفرحه قال نور كنتي فين دا كله والله وحشتيني
نور. روحها هتطلع
عاصم. وصلهم وقالهم يلا
د يوسف. بغباء قال بجد يا نور وحشتيني وسألت عليكي وعرفت انك كنتي ف البلد بس طولتي
عاصم. بصله وبعدين قال ل نور اطلعي انتي وخدي امي
نور. طيب تعالي معانا
عاصك. قولتلك اطلعي وكان بيتكلم بعصبيه
غاده. يالهوي عاصم شكله هيعمل مصيبه
نور. بصتله
د يوسف. قال مالك يا عم متهدي عليها شويه وبعدين انته بتتكلم معها كدا ازي وباي حق
نور. بخوف ورعب قالت عاصم يلا نطلع
عاصم. بصوت عالي قالها انا قولتلك اطلعي والا قسما بالله متلومي الا نفسك فاااهمه
ثريا. يلا يا بتي ومتجلجيش وسحبتها ومشيو
غاده. ياخرابي دا عاصم شكله هيمو\ت د يوسف
ثريا. يستاهل هو حد يعمل اكده بيعاكس مرته جدامه ولا همه ايه محدش علمه الادب
غاده. بصتلها وسكتت
نور. تعالي يا ماما وطلعو فوق وراحو عند الدكتور اللي نور كلمته وبس دخلو
د محسن. ببتسامه قال اهلا دكتوره نور اخيرا شرفتي
نور. اهلا بيك يادكتور معلش بقا اعذرني علي تأخيري
محسن. قال اتفضلي يا حجه
ثريا. يزيد فضلك ياضكتور
د محسن. ايه بقا ياست البنات ليه الغيبه دي انتي مش عرفه انك داخله علي امتحانات ومينفعش تغيبي
نور. معلش يادكتور كنت بتجوز
محسن. اييه دا بجد دا ولا ايه
نور. اه والله
محسن. الف مبروك يادكتوره انتي بنت حلال وتستاهلي كل خير وعاوزك تعرفيني علي جوزك علشان اباركله انتي زي بتتي ومعزتك كبيره عندي
نور تسلملي يادكتور وبعدين قالت دي ماما والدة جوزي بس عندها ربو ومن يومين جالها ازمه وكانت تعبانه قوي واليوم بردو تعبانه وكنت عاوزه حضرتك تشوفها
محمسن. ببتسامه اهلا بيكي يا حجه انتي علي راسنا وبعدين قالها اتفضلي معايا
تحت عند عاصم ويوسف
عاصم. ل ليوسف قال انت محدش علمك الادب وازاي تتكلم مع واحده متجوزه
يوسف. اييبه
عاصم. ايه مسمعتش كلامي اياك
يوسف. كمان صعيدي
عاصم. بعصبيه ضربه بالبوكس ف وشه وقاله ومالو الصعيدي ياروح امك
يوسف. انت اتجننت انته متعرفش انا مين ولا ايه
عاصم. لا عارف حتة عيل ميسواش فرده جزمه ومحدش علمه الادب وانا بقا اللي هربيك علشان ترجع ل امك وتقولها انا اتربيت وانتي معرفتيش تربيني بقلم نور عصام
يوسف. احترم نفسك
عاصم. مره تانيه ضربه بالبوكس ف وشه
يوسف. قرب منه وقاله قسما بالله لوريك اللي عمرك ما شوفته ف حياتك
عاصم. بحده قاله لو بس فكرت مجرد التفكير انك تبص ل نور تاني مش هقولك هقلع عينك لا دا انا هقطع رقبتك
يوسف. هنشوف مين فينا اللي هيقطع رقبة التاني وبعدين انت مين يعني علشان تتكلم عليها اصلا
عاصم. انا عاصم الزيني جوزها
يوسف. ايييه
عاصم. اسم الله عليك من الخضه يا عنيا
يوسف. ااا بس نور مش متجوزه
عاصم. متنطقش اسمها تاني فااهم وقرب منه
يوسف. بخوف بعد عنه وقاله هنتقابل بس هخليك تركع تحت رجلي والشويه اللي انته شايف نفسك بيهم دول هطيرهملك ف الهوا
عاصم. وانا مستني يا حيلتها وسابه ودخل المشفي واتصل علي نور علشان يعرف هي فين
نور. شافت فونها وقالت اسفه يادكتور محسن هرد بس علي جوزي علشان هو موجود هنا وعاوز يعرف احنا فين
محسن. تمام اتفضلي يادكتوره
نور. فتحت الفون وقالت ايوا ياعاصم
عاصم. نور انتي فين بالظبط
نور انا ف الدور الرابع خامس اوضه عاليمين بس تطلع هتلاقيني مستنياك
عاصم. تمام وقفل وبس ثواني كان فوق
نور كانت واقفه برا غرفة الكشف وقالت عاصم
عاصم. اومئ لها وراح عليها
نور بصتله وعاوزه تسئله عمل ايه مع يوسف بس خايفه وبعدين قالت تعالي ماما جوا مع د محسن ودخلو
محسن. بس شاف عاصم قام وقف وقال اهلا عاصم باشا
عاصم. ببتسامه اهلا د محسن ليك وحشه والله
محسن. والله انت اكتر اتفضل
نور. استغربت وقالت انتو تعرفو بعض
محسن. ايوا طبعا عاصم باشا الزيني اشهر من النار علي العلم
عاصم. تسلم يادكتور
محسن. بص ل نور وعاوز يفهم اللي ف دماغه صح ولا
نور. ابتسمت وقالت عاصم الزيني جوزي يادكتور
محسن. دا بجد الف الف مبروك ليكم انتو الاتنين
عاصم ونور. الله يبارك فيك يادكتور
محسن. الحجه طبعا ولدتك يا بشمهندس
عاصم. ايوا يادكتور طمني عنها انا بصراحه كنت عاوز اجيلك العياده بس نور قالت انها حابه تيجي هنا
محسن. نور دي بنتي ربنا يحفظها وبعدين قال والحجه زي الفل بس انا عاوزها معانا هنا يومين كدا
عاصم. بخضه ليه يادكتور
محسن. متقلقش يا بشمهندس دا بس علشان نتطمن عليها ونعملها شويه فحوصات وكمان نظبط التنفس عندها علشان الرئه لاني زي مسمعت انها جالها ازمه وانا شايف انها تقعد معنا يومين مش كتير واهو تنورونا
عاصم. تمام يادكتو اللي تشوفه
محسن. قال نور خدي مامتك وروحو قسم الاشعه وجهزيها وانا بنفسي اللي هعملها الاشعه
نور. حاضر يادكتور وخرجت
عاصم. خير يادكتور
محسن. بصراحه الرئه عند الحجه تعبانه جدا وانا شاكك انها ممكن يكون عندها تليف
عاصم. زعل وقال طيب والعمل لو
محسن. قاطعه وقال متقلقش خير باذن الله
عاصم. اتنهد وقال يارب
نور. راجت وجهزت امها للاشعه وبعدين قالتلها لحظه بس يا ماما اغير واجي علشان اكون معاكي
ثريا. خدي راحتك يا بتي
نور. قالت رحمه خلي بالك من ماما انا دقيقتين وجايه
رحمه. حاضر
نور. خرجت وبعد دقائق جهزت وراحت عند حماتها وعاصم والدكتور محسن وصلو عندها
عاصم. بصلها وهي لابسه البالطو واعجب بيها بس زعلان علشان امه
نور. راحت عليه وقالت متقلقش ماما بخير الحمد لله
عاصم. الحمد لله علي كل حال
محسن. دخل وقال تعالي يانور وفعلا دخلو وبعد الاشعه خرجو ومحسن طمنهم
نور. كانت زعلانه علي امها لانها فعلا تعبانه والرئه عندها مش كويسه
عاصم. بصلها
نور. اخدت امه وراحت تلبسها هدومها تاني
د محسن. قاله اهدي يا عاصم باشا الحجه كويسه هي بس مع المحافظه والعلاج هتكون بخير وزي ما قولتلك هنخليها هنا يومين اهم حاجه لازم تبعد عن الانفعال
عاصم. متقلقش يادكتور
نور. رجعت واخدت الروشته اللي الدكتور كتبها وراحت قالت رحمه تعالي افتحي اوضه وتكون بحري علشان ماما وخلي حد يغير الفرش ويحط جديد
رحمه. حاضر يادكتوره
نور عصام. مفيش فايده ف الوساطه اهو علشان الدكتوره بتاعتها فتحتلها اوضه وكمان بحري يلا ربنا يشفي
عاصم. قال نور انا ممكن اوديها مستشفي تاني
نور. صدقني هنا كويس واهو زي ما شوفت د كتور محسن مقصرش وكمان انا هنا هكون معها وانته روج شغلك وتعالي ومتخافش علي ماما دي ف عنيا
عاصم. متشكر قوي يا نور
نور. عيب يا عاصم باشا دي امي
عاصم. ابتسملها بحزن
ثريا. روح ياولدي شوف شغلك ومتخافش عليا وبصت ل نور
عاصم. باس ايدها وطبطب عليها
نور. اخدت امه ودخلتها الاوضه بتاعتها ونيمتها عالسرير وبعدين قالت رحمه خلي حد بنزل يجيب العلاج دا
رحمه. حاضر يادكتوره وخرجت
عاصم. انا كنت هنزل اجيبه
نور. عادي يابشمهندس احنا نطول نخدم ام عاصم وباستها
ثريا. ربنا يباركلك يابتي ويرزجك بالذريه الصالحه ويكونو باربن بيكي وب ابوهم
عاصم. امين يارب وبعد شويه الباب خبط
رحمه. دخلت وقالت العلاج يادكتوره
نور. تسلمي يارحمه واخدتته منها
رحمه. قالت انا هعلق للحجه السيروم
نور لا متشكره يارحمه انا هعمل ل ماما كل حاجه
ثريا. بصت ل رحمه وقالتلها ربنا يباركلك يا بتي
عاصم. طلع من جيبه فلوس علشان يدهالها
رحمه. قالت لا والله دي دكتوره نور خيرها عالكل واحنا كلنا نتمني نخدمها ونرد جزء من جمايلها
عاصم. صمم انها تاخدهم وبعدين بص ل نور واعجب بيها وان الكل بيحبها بس اتعصب ف نفسه لما عرف ان يوسف بيحبها ودا كان واضح من كلامه معاه
نور. كدا تمام يا ست الكل
ثريا. تسلمي يابتيي
غاده. خبطت ودخلت وقالت الف سلامه عليكي ياطنط
ثريا. تسلمي يابتي
غاده. نور معلش تعالي علشان دكتور رافت عاوزك وكمان تشوفي حالاتك انتي غايبه بقالك فتره وكمان الامتحان
نور قالتلها حاضر وبصت ل عاصم
عاصم. روحي بانور شوفي شغلك
نور. ماما حبيبتي انا بس اخلص باجي علطول وكمان هبعتلك رحمه الممرضه هتكون معاكي علشان لما المحلول يخلص
ثريا. روحي يابتي
نور. خرجت
غاده. ياربي ايه دا دا والله خايفه ومرعوبه من الموز بتاعك
نور ابتسمت
غاده. برغم شكلو القمر دا الا انو
نور قاطعتها وقالت الا انو ايه يابت
غاده. ههههه عسل
نور. ايوا كدا اتعدلي
غاده. انتي متعرفيش عمل ايه ف دكتور يوسف
نور. عمل ايه
غاده. ضـ،،ـربه وبهـ،،ـدل وشه عالاخر وحظره انو يقرب منك
نور ف داخلها كانت فرحانه وبعدين قالت مهو اللي حمار داخل كدا زي القطر وعمال يتكلم وبعدين اصلا من امته وهو بيكلمني كدا دا انا عمري ماديته ريق حلو نور عصام
غاده. غيابك عنه جننه ومصدق يشوفك
نور يبقي يستاهل
غاده. دا عمال يقول انو مش هيسكت
نور.خليه يجرب ويوقف قدام عاصم وهو الجاني علي نفسه
غاده. اووووه دا احنا واثقين من عاصم قوي هو ايه الموضوع بالظبط
نور. ولا موضوع ولا حاجه عاصم مش قليل علشان يوسف يقف قصاده واذا كان يوسف فاكر انو ابن عضو مجلس نواب عاصم اكبر من كدا بكتييير وهو حر بقا ف تصرفه
غاده. احمد حكالي عنه وقالي انو صاحب اكبر شركات للاعمار وكلمته مسموعه والكل عارفه دا غير بقا ف الصعيد
نور. ابتسمت ابتسامه جانيه وبعدين قالت طيب يلا بقا علي شغلنا علشان اخلص وارجع اشوف ماما
وبعد مرور اربع ايام
نور. ماما حبيبتي دكتور محسن قالي انو بس يوصل احتمال يكتبلك علي خروج انهارده
ثريا. ياريت يابتي انتي تعـ،،ـبتي وجوزك كمان ببرجع من الشركه علي اهنه وانتي مش بتروحي واصل
نور. تعـ،،ـبك راحه يا قلبي
ثريا. طيب كنت عاوزه لبـ،،ـس من البيت غير دا
نور من عيوني يا ماما انا هروح اجيب لبـ،،ـس تاني وكمان اعدي علي عاصم بالشركه ونيجي مع بعض واهو يكون د محسن وصل خلي بالك انتي بس علي نفسك وانا هكلم غاده بعد ما تخلص تيجي تقعد معاكي ورحمه موجوده كمان
ثريا. طيب بابتي يلا علشان متتأخريش
نور. باسـ،،ـتها من ايدها وخرجت
ثربا. بعد خروجها قالت كان ممكن اجولك سنيه هتجيب الهـ،،ـدوم كيف ما بتجيب كل يوم بس فرحت جوي جوي لما قولتي انك هتروحي ل عاصم الشركه ربنا يسعدكم يابتي
وبعد بعض الوقت
نور روحت الفيلا وغيرت لبـ،،ـسها وبعدين اخدت لبـ،،ـس لامها وراحت عند عاصم الشركه وبس دخلت لقت …….
نور. دخلت عند عاصم الشركه وما لقت السكرتيره خبطت علي الباب ودخلت واتفاجئت ب السكرتيره ف حـ،،ـضن عاصم
عاصم. ايه اللي انتي عملتبه دا
ساندي. اسفه يا فندم كنت هقـ،،ـع
عاصم. بصلها
ساندي. قربت من شـ،،ـفايفه وقالت وقعـ،،ـت غصب عني
نور. هو انا جيت ف وقت غير مناسب ولا ايه
عاصم. اتفاجئ بصوت نور وقام وقف وقال نووور
نور اها نور اللي مخـ،،ـدوعه ونايمه علي ودانها وحضرتك بتقضيها هنا وعايش حياتك
ساندي. بكل بردو قالت عن اذن حضرتك يا فندم ولو احتاجت حاجه انا موجوده وعدت من جنب نور وبصتلها بارف وقفلت الباب
عاصم. نور انتي فاهمه غلط
نور. والله
عاصم. لف وراح عندها وقالها اهدي واسمعيني
نور. بعصبيه قالت واضح انها مش اول مره لانها ما اتهزت ولا حتي خافت ولا بان عليها اي حاجه حتي من الكسوف
عاصم. نور اتكلمي كويس
نور. هو انتي كمان ليك عين تتكلم
عاصم. مسكلها من ايدها وقالها دي كانت هتقع
نور. يا حبيبييبي وانته بقا اللي سندتها
عاصم. نوووور
نور. كانت هتقع وهي جوا حضنك بالشكل دا انا اللي اعرفه انها لو فعلا هتقع علي الاقل كانت هتبقي سانده عليك بجزء منها وباقي جسمها علي المكتب ولا انا غلطانه يا عاصم بيه
عاصم. انا مش بكـ،،ـذب هي فلا كانت هتقع
نور. اها وكمان وهي بتقرب منك وانت عينك عليها بردو دا كان غـ،،ـصب وهي بتقع طيب المره الجايه ابقي خلف منها وقولي اصلاها مغمي عليها
ساندي. دخلت تاني وقالت بكل مياعه وعند ف نور عاصم بيه عند حضرتك اجتماع مهم ولازم تحضره دلوقتي وبلاش تتأخر علي حاجه ملهاش لازمه
عاصم. ساندي اخرجي برا والغي اي اجتماع
ساندي. قربت منه وقالت بس يا قندم العملا وصلو
عاصم. قولت برا
ساندي. خافـ،،ـت من طريقته وخرجت
نور. بعد كلام ساندي مع عاصم بهذه الطريقه شـ،،ـاكة انو بينهم حاجه وقالت قسما بالله ما هعديها بالساهل مش انا اللي اتـ،،ـخان يا عاصم ومن واحد زيك وواحده رخيـ،،ـصه زي دي
عاصم. بصوت عالي قالها زي يعني ايه فوقي لكلامك
نور. زئته عنها وقالت انا فايقه يابن الزيني وهوريك بنت عامر السمنودي هتعمل ايه فيك وانت اللي ابتديت
عاصم. مسـ،،ـك دراعها ولواه وراها وقالها جنـ،،ـان مش عايز
نور. ضـ،،ـربته ف صدره بقوه وبعدتته عنها وقالت جـ،،ـرح بجـ،،ـرح وظـ،،ـلم بظلـ،،ـم وإهانه بإهـ،،ـانه وغـ،،ـدر بغـ،،ـدر وخـ،،ـيانه بخيـ،،ـانه يابن الزيني والبادي اظلـ،،ـم
عاصم. خلاص فقد اعـ،،ـصابه ضـ،،ـربها بالقلم علي وشها وقالها خـ،،ـيانه بخيـ،،ـانه انتي خلاص اتجننتي
نور. بتـ،،ـضربني علشان واحده رخصـ،،ـيه خـ،،ـونتي معها ماشي انا هاخد حقي منك ومن عيلتك كلها يابن الزيني وهاخد تاري منك بجـ،،ـرحك ليا وخيـ،،ـانتك ليا وكرامه بكرامه بس انا بقا كرامتي بكرامتك وكرامة عيلتك كلها يابن الزيني
عاصم. خلاص قرب يتجـ،،ـنن من كلامها
نور. قالت انت خـ،،ـونتي وانت مسـ،،ـتخبي وقافل عليك باب انا بقا هسقيك من نفس الكاس بس قدام عينك وهخلي اسمك واسم عليتك كلها ف الوحل وبكرا تشوف البت الصعيديه لما تحب تنتقـ،،ـم وتخد تارها هتاخده ازاي
عاصم. قرب منها والشر بيتطاير من عيونه

نور. فتحت الباب ومشيت
عاصم. سند براسه عالباب ومش مستوعب كلامها وجـ،،ـنانها بالكلام اللي قالته
ساندي. تجاهلـ،،ـت نور اللي ماشيه وعفاريت الدنيا بتتنطط ف وشها وراحت علي عاصم وقالت مالك يا فندم ومسكـ،،ـت ايده وقالت اطلبلك دكتور ولا اجيباك ليمون يهدي اعصـ،،ـابك
نور. بصتله قبل تخرج من مكتب ساندي ونظرتها ليه بتقوله خاين لتاني مره ومشيت
عاصم. بص لايده اللي ساندي مسكاها ونور كانت بتبوصلها وطاح بايد ساندي بعيد وقالها مشوفش وشك هنا تاني ولو شوفتك صدفه قدامي صدقيني هقـ،،ـتلك وانتي عرفه
ساندي. برعب اتمالكت نفسها وقالت ايه اللي حصل بس يا فندم انا عملت ايه وبتحاول تقرب منه تاني
عاصم. بصوت زلزل الشركه كلها قالها قسما بالله لو ما اختفيتي من قدامي ف خلال ثانيه لكون قاتلك
ساندي. جريت من قدامه وكل الموظفين اتلمو
عاصم. بصوت عالي وحاد قال كلو علي شغله الكل جري ورجع مكتبه وهو متعصب
ساندي. نزلت تعيط وزعلانه ان كل مختطاطها فشلت ف الحصول علي عاصم وبعدين راحت علي موظف الامن اللي واقف قدام الشركه وقالت مين البت اللي طلعت ل عاصم بيه من شويه دي
موظف الامن. قالها اللي كانت لبـ،،ـسه بنطـ،،ـلون جينز وبلوزه فيروزي
ساندي. ايوا هي
موظف الامن. قالها اووووه دي صاروخ
ياندي. بزهئ قالت اخلص مين دي
موظف الامن. رد وقالها هي قالت انها بتكون مرات عاصم بيه وسألت علي الدور اللي هو فيه وراح معها محمد ووصلها لفوق هو حصل حاجه
ساندي. مراته وبعدين قالت اتاريه كان متعصب وبعدين مشيت وهي بتغلي وتفكر ازاي تنتقم وف نفسها قالت اعمل ايه بس دا انا لو فكرت اقرب منها هينسفني من علي وش الدنيا بس اكيد انا مش هغلب يعني وفاقت من شرودها علي صرخة عربيه بتوقف قدامها بقلم نور عصام
نور. ركبت تاكسي وراحت المشفي لعند حماتها
عاصم. قام وراح عالمشفي
وبعد شويه
نور. وصلت ودخلت عند ثريا وبس شافتها انهارت من العياط
ثريا. بخضه مالك يابتي فيكي ايه يا حبيبتي
نور. بتعيط جوا حضنها
ثريا. طبطبت عليها وقالتلها اهدي يا بتي اكده تخلعي جلبي عليكي اهدي يا جلبي
نور. بتحاول تهدي علشان عرفه ان صحتها تعبانه وبعدين بعدت عنها وقالتلها انا اسفه يا ماما
ثريا. مالك يا جلبي
نور. بشهقات قالت ابنك ابنك اللي قولتيلي بيحبني خاني
ثريا. وه كيف ده لا لا مستحيل عاصم ولدي يعمل اكده
نور. لا حصل وخاني وانا شوفته بعيني بس وربي لدوقه من نفس الكاس واللي عمله فيا هعمله فيه
ثريا. مش مصدقه اللي نور بتقوله وقالتلها اهدي يا بتي اكيد ف حاجه غلط عاصم ميعملش اكده واصل
نور. واهو عمل يا ام عاصم بس وحياة كرامتي اللي داسها تحت رجليه وكسرته ليا قدام حتت سكرتيره رخيصه لورية نور السمنودي هتعمل ايه
ثريا. لسه هترد لقت
عاصم. فتح الباب ودخل
نور. بصتله ومسحت دموعها
ثريا. ايه اللي حوصل ياولدي وليه مرتك منهاره بالشكل ده
عاصم. ولا حاجه يا امي
نور. بغضب قالت ولا حاجه تمام استلقي بقا مني وبردو ابقي قول ولا حاجه وانت اللي ابتديت يابن الزيني
عاصم. راح عليها وعاوز يختقها
رحمه. خبطت ودخلت وقالت دكتوره نور ف حاله من بتوعك تعبانه وعوزاكي
نور حاضر يارحمه وبصتله وخرجت
امه. ايه ياولدي اللي حوصل فهمني
عاصم. قعد جنبها عالسرير ومسك ايدها وقالها متشغليش بالك انته يا حبيبتي علشان صحتك
امه. عاااصم اتكلم وجولي مرتك حالتها اكده ليييه
عاصم. قالها والله ماعارف اللي حصل دا صدفه ولا كان بقصد مش عارف مش عارف
ثريا. البت المايعه اللي عنديك مش اكده
عاصم. بصلها
امه. جولتلك جبل سابق البت دي مش سهله انا لما شوفتها جبل اكده مرتحتلهاش واصل هي صوح
عاصم. للاسف
ثريا. عملت ايه بت المركوب دي
عاصم. كانت عندي بالمكتب وبعدين وقعت فجأه عليا ونور دخلت ف نفس الوقت وشافتها وهي ف حضني
امه. وه وه يامري ليه اكده ياولدي بت ملعبه صحيح
عاصم. بصراحه بعد ما شوفتها اتصرفت بعد دخول نور حسيت انها فعلا قاصده كدا
امه. وانته عملت ايه مع نور
عاصم. هعمل ايه حاولت افهمها بس للاسف
امه. حجها ياولدي
عاصم. هي اصلا مش بتحبني ولا بطيقني يبقي ليه عملت كدا وحسستني انها غيرانه
امه. كأنك احمار عاد ياولد بطني
عاصم. طب وليه كدا يا ام عاصم
امه. علشان مانك شايف حب مرتك وغيرتها عليك
عاصم. حب ايه بس يا امه اللي بتقولي عليه
امه. مرتك حبتك ودا واضح عليها هي نفسها جايز تكون مخبراش لانها لساتها مو واخده عليك وكمان طريجة جوازكم لكن اها امر الله وحوصل وحبتك واني متأكده وخصوصا من كلامها معاي دا اني مصدجت ياولدي انها تتعلج بيك
عاصم. اتنهد وصدق كلامه امه وخصوصا لما شافها اليوم والغيره باينه عليها وكمان لما بيقرب منها بتستسلم له
امه. الضكتور كتبلي علي خروج جوم شوف مرتك وخلينا نمشي وتصالحها اليوم روايات بقلم نور عصام
عاصم. اتنهد بصوت عالي وقام مشي يشوفها علشان يمشو وبس خرج سأل عنها رحمه الممرضه
رحمه. قالت دكتوره نور دلوقتي مع دكتور يوسف ودكتور ياسر ف الاوضه اللي هناك دي
عاصم. شكرا وراح عليها وهو بيغلي بسبب يوسف
نور. بهزار قالت والله يادكتور ياسر انته تستاهل حد يعمل اللي عملته دا طيب كنت كلمتها الاول مش داخل وش كدا وكمان ابوها واقف
ياسر. اعمل ايه عجبتني روحت كلمتها وانا اش عرفتي انو دا ابوها وبعدين هي كمان كانت واقفه بعيد عنه
نور. ودا يعلمك متتسرعش بعد كدا
نور عصام. نعم شوفو مين بيتكلم يلا ما علينا
نور. لمحت عاصم برا الباب راحت علي يوسف وقالت سلامتك يا جو وقعدت عالمكتب قدامه وحطت ايدها علي وشه مكان الضربه بتاعت عاصم
عاصم. شافها وخلاص دمه غلي
يوسف.سلامتي ما هو كله من جوزك اللي عملي فيها بروسلي
نور. هههههه
عاصم. دخل وقال نوووور
نور. ببردو التفتت وقالت نعم
عاصم. قرب منها ومسكها من ايدها وسحبها وراه
نور. بس خرجت قالت ابعد ايدك دي عني انت اتجنن تمسكني كدا وكمان قدام زمايلي

عاصم. كلمه كمان ومش هخلي اكبر دكتور ف المستشفي يعرف يخيطك
نور. وانا كدا هخاف منك يعني
عاصم. قولتلك اكتمي وكانو وصلو لعند امه دخل ورماها وقعت عالسرير المجاور لامه
ثريا. ليه اكده ياولدي
نور. ما هو دا خره الخاين بس انا مش هسكت
عاصم. خلاص عيونه احمرت والعصبيه والغضب اتملكو منه اكتر مسكها من دراعها ولواه وراها وقالها جسما بالله العظيم اجتلك لو اللي شوفته دا اقرر تاني فاااهمه
امه. نزلت من سريرها وشدت نور منه وقالت يلا نمشي من اهنه كفايانا فضايح
عاصم. اهدي يا امه وبص ل نور وقالها يلا علشان نمشي
نور. بحده قالت انا لسه قدامي شويه
عاصم. قولت يلاااا
ثريا. علشان خاطري اني يابتي
نور. حاضر يا ماما بس اغير هدومي واجيب حاجتي واجي
ثريا. ماشي يابتي
عاصم. قالها امي جاهزه هننزل وانتي يلا ورانا
نور. مشيت من غير ما ترد عليه وراحت غيرت واخدت حاجتها ونزلت لقته واقف قدام عربيته راحت عليه وفتحت الباب وركبت ورزعت الباب وراها بقوه
عاصم. ركب ومشي وبعد شويه وصلو الفيلا
نور. نزلت واخدت امه من ايدها ودخلتها وقالت سنيه
سنيه. نعم يا ستي
نور. جهزي الاكل علشان ماما
سنيه. حاضر يا ستي
نور بغضب وعصبيه قالت قولتلك متقوليش ياستي دي فاهمه نور وبس وسابتها وقالت ماما هغير وانزل بقلم نور عصام
ثريا. طيب يابتي
عاصم. عن ازنك يا اما بس شويه ونازل
امه. عاصم
عاصم. متخافيش يا اما وطلع ودخل الاوضه وقفل الباب بقوه من غيظه وغضبه منها
نور. كانت ف الحمام خرجت وما عطتته اي اهتمام
عاصم. قالها انا سيبتك تتكلمي بمزاجك ف الشركه لكن قسما بالله لو ما اتعدلتي لعدلك فاهمه
نور. اللي عندك اعمله يابن الزيني
عاصم. ماشي يانور
وبعد مرور شهر والحال بين عاصم ونور زي ما هو ثريا بتحاول تصالحهم وهما معاندين وكل واحد بيعاند التاني قد ما يقدر وف يوم
نور. كانت راجعه من المستشفي قابلت عاصم علي باب الفيلا حاولت تتجاهله وتدخل
عاصم. زنق عليها بالعربيه علشان ما تدخل قبله
نور. بصتله ببرود وهو عدي منها ودخل وركن
عاصم. نزل من عربيته قالها ايه التأخير دا كله
نور. بعند فيه قالت القاعده كانت عجباني ف المستشفي
عاصم. فهم ما ترمي اليه بصلها ومسك ايدها غصب ودخل
ثريا. ببتسامه لما شافتهم قالت حمدلله السلامه
نور وعاصم ف نفس الوقت الله يسلمك
عاصم. بص ل نور وبعدين بص لامه وقالها نور حامل يا اما
نور. انصدمت وفتحت عيونها وبصتله
امه. بفرحه قالت يا الف نهار ابيض يا الف نهار ابيض مبروك ياولدي مبروك يا بتي وحضنتهم
عاصم. ابتسم وبصلها
نور بتغلي من جواها ازاي يقول كدا وهو اصلا ملمسهاش
ثريا. تعالي يا جلبي اجعدي وشدتها من ايدها
عاصم. بصلها ببردو وبعدين قال انا هطلع اغير عقبال ما الاكل يجهز وقال خلي بالك منها يا اما وطلع
نور. من غيظها وتصرفه بصت ل امه وقالت ……
نور. قالت ماما معلش هروح اغير هدومي وانزل
ثريا. طيب يابتي بس متتعبيش نفسك وخلي بالك علي صحتك واطلعي عالسلم براحه
نور. حاضر يا ماما وطلعت وبس دخلت لقت
عاصم. غير هدومه وقاعد بكل برود كانه مستنيها
نور. وقفت قدامه وقالت ممكن افهم ايه اللي قولتله دا وايه غرضك من دا كله وازاي اصلا تقول حاجه زي دي وانته
عاصم. بصلها وانا ايه كملي
نور. اتنهدت بغيظ وقالت وانته ملمستنيش
عاثم. ومالو المسك فيها ايه يعني وشدها قعدها جنبه عالسرير ومال عليها رجعت لورا مال اكتر عليها وبصلها بنظره اذابتها عشقا وشوقا له

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top